محيا سادات محمديمحيا سادات محمدي، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 25 روز سن داره

محيـــــــا ماه من

کودک فلسطینی خانه ندارد!!!

1392/3/22 14:49
نویسنده : مامان فرزانه
220 بازدید
اشتراک گذاری

گنجشک خانه دارد

پرستو خانه دارد

ماهی هم خانه دارد ، دریا خانه اوست

 

بعضی ها ماهی را از دریا می گیرند و توی ظرف شیشه ای ، توی آب می اندازنش . ماهی خودش را به دیواره های ظرف می زند و می خواهد مثل گذشته ، مثل زمانی که در دریا بود به همه جا سربزند و دوستانش را ببینید و با آنها بازی کند .

او آزادی را دوست دارد ولی …

کودک فلسطینی هم مثل ماهی توی تنگ آب اسیر شده ، از خانه و کاشانه اش جدا شده و توی اردوگاههای لبنانی و سوری به دور خود می چرخد و به دنبال راه فراری است تا خود را به خانه اش برساند ولی اسرائیلی ها به او اجازه نمی دهند به خانه اش برگردد .

خانه !؟ …. خانه ای نمانده ، بولدوزرهای اسرائیلی خانه اش را ویران کرده اند و بر خرابه اش آپارتمان ساخته اند تا صهیونیستها در آن زندگی کنند . این بولدوزرها را آمریکا به اسرائیل هدیه داده است !!

کودک فلسطینی دیشب خواب پدربزرگش را دیده بود که در حیاط خانه شان کنار حوض آب درختی کاشته بود و آبیاریش می کرد .

پیرمرد خوشحال بود !! چرا؟ چون نوه کوچولویش تازه متولد شده بود و این درخت را برای او کاشته بود .

بابابزرگ زیر لب زمزمه می کرد و می گفت : کودکم روزی بزرگ می شوی و زیر این درخت بازی می کنی و از میوه هاش می خوری و برشاخه هاش طناب تاب بازی می بندی …

کودک فلسطینی از خواب پرید و در روشنایی ماه اطراف خود را نگریست ، به دنبال درختی بود که پدربزرگش در حیاط خانه شان کاشته بود . آخه بچه ها زودباورند نمی دانست که همه آنچه دیده خوابی بیش نیست اما نه خانه ای بود نه درختی و نه میوه و تابی ولی طناب چادر در دستان کودک فلسطینی بود همانکه نشانه اسارتش بود .

کودک فلسطینی آهی کشید و سر در گریبان کرد و قطرات اشک بود که برگونه های کوچکش سرازیر بود …

کودک فلسطینی خانه اش را فلسطین را فقط در فیلمها دیده بود و تصویری مبهم از آنچه مادربزرگش برایش تعریف کرده بود در ذهن کوچکش ساخته بود .

آری گنجشک خانه دارد ، پرستو خانه دارد ، ماهی هم خانه دارد …

ولی کودک فلسطینی خانه ندارد!!!

نویسنده:علی کریمی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)