محيا سادات محمديمحيا سادات محمدي، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 25 روز سن داره

محيـــــــا ماه من

اتاق کودک و دکوراسیون اتاق کودک

1392/3/23 12:15
نویسنده : مامان فرزانه
203 بازدید
اشتراک گذاری


اتاق کودک

اگر می‌خواهید برای اتاق کودک تان چیدمانی زیبا و بی نظیر آماده کنید که در عین سادگی شیک هم باشد به توصیه های ما توجه نمایید.

نکاتی که باید برای چیدمان اتاق کودک مورد توجه والدین عزیر قرار گیرد: در دکور کردن اتاق کودک باید به عوامل متعددی توجه نمایید.ایمن بودن یکی از مهمترین نکاتی است که باید در وهله اول در مورد اتاق کودک مورد توجه قرار دهید.

در وهله بعد استفاده از رنگهای شاد یا تصاویر رنگارنگ،پرده های زیبا و یا روتختی هایی با تصاویر و رنگارنگ در اتاق کودک لازم است،تا فضایی سرگرم کننده برای کودک ایجاد شود.

دقت نمایید که از وسایلی در دکور اتاق کودکتان استفاده کنید که دارای لبه های تیز نباشد و ایمنی کودک را تامین کند.

برای انتخاب رنگ اتاق کودک از رنگ‌های بدون سرب استفاده كنید.همچنین با استفاده از رنگ‌های شاد و همچنین تکنیک‌های نقاشی روی دیوار،می‌توانید اتاق کودک را به یک سرزمین افسانه‌ای تبدیل کنید.برای مثال، می‌توانید از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه كودك خود یا موضوعات برگرفته از کتاب‌های داستان، بر روی دیوارها نقاشی کنید و یا روی سقف اتاق کودک، آسمانی پر از ابرهای پنبه‌ای یا کهکشانی پر از ستاره بکشید.با این کار، علاوه بر ایجاد فضایی شاد و سرگرم‌کننده، زمینه را برای پرورش خلاقیت‌ او نیز آماده کرده‌اید.

تشویق کودکان به جمع‌آوری و نمایش عکس‌های خانوادگی باعث تقویت محبت او به خانواده خواهد شد.تقویت این حس باعث می‌شود تا در دوران بلوغ و نوجوانی به والدین،اقوام و دوستانشان اهمیت بیشتری داده و مهربان‌تر باشند.

 

اختصاص دادن بخشی از اتاق کودک به سرگرمی‌ها و فعالیت‌های روزانه کودک، باعث شکوفایی استعدادش می‌شود.به‌طور مثال می‌توانید روی یکی از دیوارهای اتاق کودک، تابلویی از جنس چوب‌پنبه نصب کنید تا فرزندتان بتواند نقاشی‌ها و پوسترهای مورد علاقه‌‌اش را با پونز بر روی آن نصب كند.این امر موجب می‌شود تا او بتواند هر روز بر روی دیوار اتاقش، مجموعه‌ای از چیزهای مورد ‌علاقه‌ا‌ش را ببیند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)